Kış mevsiminin vazgeçilmez meyvelerinden bir tanesi olan ayvanın sağlığa yararları saymakla bitmiyor. İçeriğindeki glisemik endeksinin düşük olması sebebiyle kan şekerini büyük oranda dengeleyerek hastalıklara karşı direncin büyük ölçüde sağlanmasına yardımcı olmaktadır. İçeriğindeki liflerden kaynaklı kemiklere ve cilde oldukça faydalı bir meyve olan ayva tok kalma sürecinizi oldukça uzatarak tok kalmanızı sağlamaktadır. 

Sağladığı tokluk sayesinde diyet listelerinizin vazgeçilmez meyvesi haline gelecek olan ayvanın fazlaca tüketilmesi kalori miktarı açısından zararlıdır. İçeriğindeki demir, çinko ve bakır mineralleri sayesinde saçlarınızın hızlı uzamasına ve güçlenmesine de yardımcı olmaktadır. Kan dolaşımının da hızlanmasını sağlayan bu meyve kan hücrelerinin üretmesi gereken demir miktarını fazlasıyla karşılamaktadır. Ayvanın düzenli olarak tüketilmesi kan hücrelerinin gelimesine yardımcı olarak bir çok hastalığa karşı bağışıklılığınızn güçlenmesine destek olmaktadır. Doyurucu ve bir o kadar da yararlı olan bu meyveden yapılan şeker içermeyen tatlıların tüketilmesi de vücudumuz için yarar sağlamaktadır. Özellikle ayva tatlısını hiç şeker kullanmadan ballı bir şekilde tüketmek sağlığımıza oldukça faydalı bir tatlı tercihi olacaktır