Günümüzde birçok hazır gıdanın içinde yer almasıyla birlikte şekere dur demek şekerden tamamen uzak durmak imkansızlaşmaktadır. Diyet ürünü sandığımız ve tükettiğimiz besinlerde bile bulunan şekeri istemeden tüm ürünlerle birlikte tüketebiliyoruz. Şeker günlük enerjimizin kaynağı olarak bilinse de fazla şeker alımı vücudumuz bu şeker oranını parçalayamadığı için insülin artışından dolatı diyabet hastalıklarına kadar gidebilmektedir. Vücudumuz insülin direncie yanıt alamadığı için vücudumuza aldığımız fazla şeker yağa dönüşerek kilo almamıza ve hatta obeziteye kadar gitmektedir. Tüm bu belirtileri göstermeden de şeker tüketimini azaltmamız sağlığımız için çok gereklidir.

Fazla şeker tüketimi cildimizde de ibarelerini görmemize sebep olacaktır. Özellikle ciltte çıkan acılı sivilceler, ciltte aşırı yağlanma ve aşırı kuruma problemleri gibi belirtilerle karşımıza çıkacaktır.

Şekeri çok fazla tükettiğimizde ise damak tadımız bu lezzete alışacağı için bundan sonra yediğimiz yiyeceklerde bize şekersiz gelmeye başlayacaktır. Bu durumun önüne geçebilmek için öncelikle şekeri yavaş yavaş azaltıp damağımızın şekersiz gıdalara tamamen alışmasını beklemeliyiz. Sonrasında bu davranış biçimi alışkanlığımız haline gelip sağlığımızı da olumlu yönde etkileyecektir.