Gebelikte ilerleyen dönemlerde özellikle yattığınız yer ve uyuduğunuz uyku süresinin oldukça fazla önemi bulunmaktadır. Bu sebeple uyku düzeninizin sağlanmasına yardımcı olacak ve daha sağlıklı bir gebelik geçirmenize fayda sağlayacak önerileri sizler için derledik;

Gündüz saatlerinde bol bol sağlıklı sıvılar alın, uyumadan iki saat önce sıvı tüketmeyin ve ağır yemeklerden kaçının.

Bulantılar için yatmadan önce kraker yemek faydalı olacaktır.

Düzenli egzersiz yapın. Ancak yatmaya yakın zamanlarda egzersiz yapmayı bırakın.

Yatağa gitmeden önce ılık duş almak sizi çok rahatlatacaktır.

Aynı zamanda süt içmek de iyi bir uyku için yardımcı olur.

Yaz sıcaklarında ferahlamak için eğer bulantınız yoksa dondurmadan da yararlanabilirsiniz.

Geceleri sık sık bacak krampları ile uyanıyorsanız, doktorunuz ile kalsiyum ilaçları alıp alamayacağınızı konuşun.

Sinek ilaçlarını odanızda başucunuzdaki prize değil, ayak ucuna veya uzak bir yere takmaya özen gösterin.

Yatak odanızda internet modemi bulunmasın, telefonu yatmadan yarım saat önce bırakın, telefon baş ucunuzda uyumayın.

Gebelik döneminde yatağınız sert olmalıdır.

 

Rahat bir uyku için gebelik yastığı kullanmak faydalı olabilir. Bu yatış şekline zamanla alışabilirsiniz ve uyku sırasında pozisyonunuzu değiştirseniz bile endişelenmeden sol tarafınıza dönerek uygun şekilde uyumaya devam edebilirsiniz.

Evdeki sizi rahat ettiren yastıkları her yerde kullanın. İsterseniz dizlerinizin arasına, isterseniz belinize, isterseniz de başınızın altına koyun.