Beslenme ve Diyet Uzmanı Özge Güneş, kan şekerinin birden düşmesine bağlı olarak kriz halinde yemek yeme, özellikle de tatlı yeme hissinin ortaya çıktığını ifade ediyor.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Güneş, açlık krizlerini önlemenin 10 etkili yolunu şöyle anlatıyor:

Kahvaltıda proteini eksik etmeyin: Kahvaltı günün en önemli öğünlerinden biri. Bunun nedeni ise gece uzun süren açlıktan sonra kan şekerinin taban seviyeye kadar inmesi.

En az 2 kez ara öğün yapın: Düzenli öğün yapmak kan şekerinin gün içinde dengeli seyretmesine yardımcı oluyor.

Canınız tatlı istediğinde meyve yiyin: Her şeye dikkat etmenize rağmen canınız hala tatlı isteyebilir. Bu durumda işlenmiş şeker oranı yüksek tatlılar yerine, vitamin ve minerallerden zengin, posa içeriği yüksek olan meyvelere yönelebilirsiniz.

Ceviz, fındık veya badem atıştırın: Ana öğünlerinizden sonra ortalama 2-3 saat sonra mideniz kazınmaya, canınız bir şeyler atıştırmak istemeye başlayabilir.

Tam tahıllı ekmek tüketin: Tam tahıllı undan yapılan ekmekler beyaz ekmeklere göre, içeriklerindeki tahıllar sayesinde midede daha uzun süre kalıyorlar.

Her ana öğünde salata tüketin: Özellikle çiğ sebze grubundan olan besinlerin posa içerikleri yüksek oluyor. Dolayısıyla kahvaltı, öğle ve akşam yemekleri gibi ana öğünlerde salata tüketmek aldığımız posa miktarını arttırarak midenin boşalma hızını yavaşlatıyor.

Tahıl yulafıyla ara öğün yapın: Kaliteli karbonhidrat içeren proteinli bir ara öğün sizi bekliyor. Bununda yanında tatlı isteğinizin de önüne geçebilirsiniz.

Çubuk tarçınlı yeşil çay için: Özellikle ara öğün zamanlarında içeceğiniz yeşil çay açlık duygunuzu bastırmanızda yardımcı olur.

Su içmeyi unutmayın: Yetişkin bir kişinin kilo başına günlük 35 ml su içmeye ihtiyacı var.

1 bardak kefir: Kefirin faydaları saymakla bitmez ama en önemli yararlarından biridir tok tutucu olması ve kan şekerini dengelemesi.