Almanya Ulaştırma Bakanı Alexander Dobrindt, Berlin’debasına yaptığı konuşmada Porsche Cayenne'in 3 litrelik TDI modellerinde trafik tescilinin durdurulduğunu ve Alman lüks otomobil üreticisinin Avrupa genelinde 22 bin aracı geri alacağının haberini verdi.

Porsche'un geri çağırma maliyetinin yüzde 100'ünü karşılayacağını vurgulayan Dobrindt, “Bu araçlar, modern emisyon kontrol teknolojisi ile donatılmış, bu sebeple bu araçların teknik olarak emisyon limitlerine sadık kalabildikleri düşüncesindeyiz ve bu sebeple Porsche'un, yazılımı kanunlara uygun hale getirecek bir konumda olacağına güveniyoruz.” dedi.

Diğer taraftan, senelerce "Alman disiplini" ile bilinen ve dünya genelinde geniş bir müşteri potansiyeline sahip olan Almanya'nın önemli otomobil markaları, son zamanda egzoz emisyon testlerinde değerleri düşük gösteren hileli yazılım kullanma iddialarıyla gündem kendinden çok sık bahsettiriyor.

İlk emisyon skandalı, bünyesinde Volkswagen, Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini, Seat ve Skoda markaları bulunan Volkswagen Grubu'nda meydana geldi. Grup, dizel araçlardaki egzoz emisyon testi skandalı sebebiyle uzun bir zaman gündemden düşmedi. Sonrasında, söz konusu yazılımın diğer bazı Alman otomobillerinde de kullanıldığı haberleri geldi.