Porsche CEO`su Oliver Blume, Porsche`un güncel çıkan dizel motor jenerasyonun son sürüm olabileceğini ifade etti.

Geçtiğimiz haftalarda Volvo'nun 2019 yılından itibaren otomobillerinde elektrikli motorları kullanacağını açıklamasının sonra Porche'tan da benzer yönde bir hamle geldi.

Porsche CEO'su Oliver Blume, henüz kesinleşmiş bir karar olmamakla beraber konuyla yakından ilgilendiklerini ve halihazırdaki dizel teknolojisinin kendileri için bir son olabileceğini belirtti.

İLK ALMAN MARKASI

Porsche, dizel üretimine son verebileceğini açıklayan ilk Alman markası oldu.

Porsche, Stuttgart'taki ana fabrikasını tekrardan yapılandırmak ve markanın ilk elektirikli modeli Mission E'yi üretmek için 1 milyar euroluk harcama yapacağını açıkladı.

Dizel teknolojisinin Porsche'ta bir geleceği olup olmadığına kısa zamanda karar verilecek ama şirket halihazırda mix motor projeleri üzerinde çalışmaya devam ediyor.

Öte yandan Porsche Turbo S modeli olan 911 Turbo S Exclusive yalnızca 500 özel kişi için üretilecek iken, el işçiliği ile hassaslaştırıldığı açıklandı.

607 BEYGİR GÜCÜNE SAHİP MOTOR

Porsche 911 Tubo S Exclusive’ in 3,8 litrelik altı silindirli ve çift turbo şarjlı boxer motoru opsiyonu, özel güç kiti ile beraber 2.250 ila 4.000 d/dk arasında 750 Nm tork üretimi gerçekleştirmekte. En son gücü ise 607 beygir.

SIFIRDAN YÜZE 2,9 SANİYE

Sport otomobilin 0' dan saatte 100 kilometre hıza sadece 2,9 saniye içinde ulaşabildiği ifade ediliyor. 200 kilometre hızı ise 9,6 saniye içinde aşabiliyor.  Güçlendirilmiş yeni 911 Turbo S Exclusive’in maksimum hızı ise saatte 330 kilometre.

YAKIT TÜKETİMİ 100 KM'DE TASARRUFLU

Fabrika verilerine göre araç 100 km'de 9.1 lt yakıt tüketiyor.