Akademisyen Bart Beaty, ‘Sanat Karşısında Çizgi Roman’ isimli araştırmasında hem çizgi romanın kültürel olarak değersiz sayılmasına sebep olan süreçleri hem de yakın dönemdeki en çok tercih edilen türler arasına girmesine neden olan sebepleri inceliyor.

Özellikle gençlerin kaç nesildir okullarda ders kitaplarının arasına gizlice sokup heyecanla okuduğu çizgi romanlar nedeniyle hocalarından ikaz işitti. Sonrasında televizyonların yaygınlaşması sebebiyle ortadan sessizce çekildiler. Dünyada 90’lı yılların başında, Türkiye’de ise 2000 yılında itibaren bir dönem nesilleri için eski dostlar geri dönerken yanlarında yeni dostlarda getirdiler.
Bir dönem çizgi romanları kötüleyerek birçoklarını bu sanattan soğutanlar, sonrasında ellerine aldıkları çizgi romanlarla dolaşmaya başladılar. Dünyaca klasikleşen eserlerin düzenlenmesinin yanında, yayınevleri çizgi roman yayımlamanın kötü olmadığını düşünerek, seçili eserleri yayımlamaya başladı. Bir dönem efsaneleşen eserler hayatımıza geri dönerken kısa süre sonra hakkı teslim edilecekti. Halbuki hayranları çizgi romanları kitaplıklarından kaldırsalar bile, bu sanatı icra edenler yeni çizgiler oluşturmaya ve yeni yetenekler avlamaya devam ediyordu.

Beaty, çizgi romanların eleştirilerini gündeme getirirken, hor görülen çizimlerinin alelade ortaya çıkmadığını gerçekten sanat eseri sayılacak etkili bir sanat dalı olduğunu anlatıyor.