Yumurta içeriğinde barındırdığı protein miktarı ve besin değerleriyle oldukça faydalı besinlerimizden bir tanesidir. Gün içerisinde tok kalmamızı ve enerji tüketimini sağlıklı bir şekilde sağlamak amacıyla yediğimiz yumurtanın pişirilme teknikleri de faydalarından yararlanabilmemiz adına oldukça önemlidir.

Özellikle yumurta yazın tüketilmez diye bir inanış hâkim. Ancak uzmanlar bu durumu kesinlikle doğru bulmuyorlar. Yumurtaya alerji duyuluyorsa bu durumun yazın da kışında aynı şekilde olacağını belirtiyorlar.

Yumurta kahvaltılarda sahanda, omlet ve haşlanmış olarak tüketiliyor. Ancak uzmanlar bu pişirme yöntemlerinin hiç birini uygun ve sağlıklı bulmuyorlar.Suya katılarak haşlanmış yumurta veya sahanda pişmiş yumurtanın içerisinde hiçbir besin değerinin kalmadığını belirtiyorlar.

Uzmanlar yumurtayı en doğru pişirme yönteminin buharda pişirmek olduğunu dile getiriyorlar. Eğer buharda pişirmek için gerekli olan aletiniz yoksa benmari usulü pişirin diye özellikle belirtiyorlar.

Uzmanlara göre bu şekilde pişen yumurta besin değerlerini kaybetmiyor. Buharda pişen yumurtanın süresi de en fazla 12 dk. olmalıdır. Bu sayede yumurtanın içindeki enzimleri kaybetmeyecek ve içindeki besin değerlerinden daha fazla yarar sağlamış olacaksınız.