Yaşlanmayı geciktirmek veya bir nebze de olsa durdurabilmek için bu molekül birçok fayda sağlıyor. İşte detaylar...

Koenzim q10 insan vücudunda doğal olarak bulunan ve asal vazifesi gıdaları enerjiye dönüştürmek olan bir molekül aynı zamanda çok güçlü bir antioksidandır. Koenzim, besinlerin enerjiye çevrilmesinde görev alan protein yapısında bir bileşendir. Koenzim q10 serbest radikalleri durdurararak hücre yapısını korur ve yaşlanmanın vücutta meydana getirdiği olumsuz etkileri yavaşlatmaya başlar.

HANGİ BESİNLERDE BULUNUR?

Eğer ileri seviyede koenzim düşüklüğü görülmüyorsa takviye kullanmanıza gerek olmayabiliyor; zira düzenli beslenmeyle vücudunuzun gereksinim duyduğu koenzimi sağlayabilirsiniz. Sağlıklı bir yetişkinin alması gereken koenzim q10 miktarının 10 mg civarında olduğu belirtiliyor.

Kırmızı et, özellikle dana eti, tavuk eti; soya fasulyesi yağı, kanola yağı, susam yağı gibi yağlar; yerfıstığı, susam, şamfıstığı gibi kuruyemişler ve yağlı tohumlar; brokoli, ıspanak, mantar ve karnabahar gibi sebzeler, ringa ve somon gibi yağlı soğuk deniz balıkları ile sardalya ve uskumru gibi yağlı balıklar; ciğer, yürek, böbrek gibi sakatatlarda koenzim bulunur.