Taze mısırı pişirmek bir el lezzeti ve tecrübe gerektiriyor. Özellikle doğru pişirme yöntemleriyel mısırın lezzetine lezzet katmak oldukça kolaydır. Uygulamanız gereken tek şey doğru pişirme yöntemleriyle mısırın en lezzetli halini yakalamak olacaktır.

MISIR PİŞİRME TARİFİ

Seçtiğiniz mısırları yapraklarından ayırın. 

Mısırdan ayırdığınız yaprakları da mısırların arasına yerleştirin.

Mısırların üzerinie iki parmak geçecek şekilde su ekleyin

Düdüklü tencerenin kapağını kapatın ve ocağa alın.

En az 1 saat süreyle pişirmeye bırakın.

Öncelikle şunu bilmelisiniz ki mısırı haşlamak zaman ister. En az 1 saat boyunca suda kaynamaya bırakmalısınız. Aksi takdirde mısır taneleri sert kalacağından, yerken zorluk yaşayabilirsiniz. Mısır haşlamanın püf noktalarından bir diğeri ise mısır pişerken suyun içine tuz atmamak. Atılan tuz mısırın pişme süresini uzatacaktır. Eğer mısırı tuzlu seviyorsanız, yerken atmalısınız. Haşlanmış mısırın faydaları saymakla bitmiyor. 

Kanserden korur.

Hamilelik için faydaları besinlerdendir.

Kalp sağlığı için önemlidir.

Alzheimer'ı önleyici etkisi vardır.

Enerjiyi arttırır.

Kolesterolü düşürür.

Kilo vermeye yardımcı olur.

Diyabet ve hipertansiyonu önler.

Göz sağlığına iyi gelir.