Sabah erken kalkabilmek için alarmı 2 saat erkene kurmaktan fazlasını yapmak gerekiyor. Tüm hayatınızı buna göre düzenlemelisiniz, buna yemekler de dahil. Sabah 6’da kalkmak istiyorsanız, akşam 8’de akşam yemeğini bitirmiş olun ki uyumadan önce sindirebilmek için zamanınız olsun.

Yataktan çıkabilmeniz için en az birkaç kere alarmınızı ertelemeniz gerekiyorsa, alarmınızı saklamayı deneyin. Bu sayede kapatabilmek için yataktan çıkmanız gerekecek. Her gece farklı bir yere koyarak uyanmanızı garanti edebilirsiniz.

Erken kalkabilmek için öğlen 1’den sonra kafein tüketmeyin. Sabah kahvenizi içmeye devam edin, fakat öğlenden sonra kahve yerine bitki çaylarını tercih edin.Akşamları tüm işlerinizi bitirip yatağa geçip televizyonu açıyorsunuz ve saat bir anda gece yarısı oluyor. Onun yerine keyifli bir kitap okuyun; birkaç bölüm sonra uykunuz gelecek.

Bir gece de uyku düzeniniz değişmeyecektir ama ilk gün erken kalkıp uykusuz kaldığınızda akşam zaten erken uykunuz gelecek. Birkaç gün içinde ise bu yeni düzene adapte olacaksınız.Tüm hafta erken kalksanız bile eğer cuma akşamı eğlenceniz sonunda geç yatıp cumartesi öğlen uyandığınızda pazartesi kalkmanız çok zor olacaktır. O yüzden mümkün olduğunca her gün uygulamaya çalışın.