Kışın kilo vermenin yaz aylarında verilen kilolara karşılık daha zor olduğu bilinen bir gerçektir. Ancak bir takım noktalara dikkat edildiği taktirde kış aylarında da istediğiniz kiloları vermeniz mümkün. Beslenme ve Diyet Bölümü'nden Uz. Dyt. Özlem Tay, kışın sağlıklı kilo vermek için en etkili 8 yöntemi sizler için açıkladı.

Kış mevsimini kilolu geçirmek zorunda kalmayın: Vücutta bulunan yağ hücreleri ikiye ayrılır. Beyaz hücreler daha çok kilo alımına neden olurken, kahverengi hücreler ise yağları kısa sürede yakarak, vücut ısısını dengede tutmaya çalışır. Kış aylarında vücut üşüdüğünü hissettiği anda, ısıyı dengede tutmak amacıyla kahverengi hücreleri harekete geçirir. Bu şekilde beyaz yağ hücreleri yakılır ve vücutta enerji olarak açığa çıkar. Metabolizma hızı da bu şekilde yükselir.

Vücudunuzu aç bırakarak cezalandırmayın: Uzun süre aç kalmak zayıflamaya yardımcı olur. Ancak açlıkla verilen kilolar, vücuttan su ve kas kayıplarına yol açmaktadır. Bununla birlikte uzun süreli açlığın ardından alınan besinler, metabolizmanın yaşamını sürdürmesi için daha yavaş çalışılarak harcanır. Böylelikle vücut kendini koruma altına alır ve her alınana kaloriyi vücuda yağ olarak saklar.

Light yiyecekleri abartmayın: Light ürün nedir? Öncelikle buna açıklık getirmek gereklidir. Enerji içeriği açısında referans ürünlere göre yağı %25 azaltılmış ürünler, "light besin” olarak kabul edilmektedir. Bu besinlerin enerjilerinin yanında çoğunlukla şeker ve yağ içerikleri de azaltılmıştır.

Tek bir besin çeşidine takılmayın: Yaşam boyunca görülen ve tüketilen hiçbir besin diğerinden üstün değildir. Herhangi bir besin gurubunun atlanması vücut sağlığını olumsuz etkilemekte, kalp ve kanser gibi önemli hastalıklara yakalanma riskini artırmaktadır. Her çeşit besin grubunun vücut için ayrı bir işlevi bulunmaktadır.

Ekmeği hayatınızdan çıkarmayın: Her besinin ayrı bir değeri olduğu, yeterli ve dengeli tüketilmediği sürece kilo alımına yol açacağı akılda tutulmalıdır. Ekmek de diğer besinler gibi kişinin ihtiyacına göre alındığı takdirde kilo aldıran sağlıksız bir besin değildir. Aksine B grubu vitaminlerden zengin ve içerdiği kompleks karbonhidrat nedeniyle kişiye hem tokluk hissi veren hem de kan şekerini düzenleyen bir besin grubudur.

Meyveyi şeker içeriği yüzünden suçlamayın: Diyet yaparken en çok tüketilmesi gereken gıdaların başında, ilk olarak sebze ve daha sonra da meyve gelir. Şunun çok iyi bilinmesi gerekir ki, her gün sebze ve meyve tüketmeden sağlıklı olmak mümkün değildir. Diyet yaparken de meyve tüketimi belirli ölçüde şarttır.

Akşam 6'dan sonra yemeği kesmek zorunda hissetmeyin: Her bireyin yaşam şekli aynı değildir. Sabah uyanma, iş saatleri ve akşam uyuma düzeni değişkendir. Kilo vermek için önemli olan ne zaman yemek yenildiği değil ne kadar miktarda besin tüketildiği ve ne kadar fiziksel aktivite ile bunun yakılabildiğidir. Bu hususta dikkat edilmesi gereken, yatma saatinden 3 saat önce akşam yemeği ve 2 saat öncesi ara öğün saatinin bitirilmesi gerektiğidir.

Asitli yiyecekleri yağ yakar düşüncesi ile aç karnına tüketmeyin: Toplumda, limon ve greyfurt gibi besinlerin aç karnına yenildiğinde zayıflatıcı ve yağ yakıcı özelliği olduğu düşünülse de literatürde ve bilim dünyasında hiçbir besinin yağ yakma özelliğine ilişkin kanıt yoktur. Limon ve greyfurt, C vitamini içerikleri ile bağışıklık sistemini güçlendiren yiyeceklerdir.