Vaktimizin çoğunu evde geçirdiğimiz kış aylarında acıkmasak bile sık sık yeme ihtiyacı hissederiz.

Metabolizmamızın yavaşladığı kış aylarında televizyon karşısında yağlı yiyecekler yemek, çerez tüketimi gibi alışkanlıklar kilo almamıza neden olur.

Yediklerimize dikkat etmediğimiz ve spor yapmayı ihmal ettiğimiz bu aylarda kilo almamızı önleyecek sağlıklı beslenmek mümkün.

İşte Yapmanız Gerekenler;

-Güne limonlu su ile başlayın. Kahvaltı öncesi 1 bardak ılık suya 1 tatlı kaşığı limon suyu ekleyerek için.

-Beyaz ekmek yerine tam tahıl, tam kepek ekmeklerini tüketin.

-En önemli öğünümüz kahvaltıda hamur işi yenmemeli. 1 yumurta ve kepek ekmek arasında beyaz peynir yiyebiliriz. Protein ağırlıklı gıdalar tok tutar.

-Ara öğünlerde mevsim meyveleri ve kuruyemiş olarak fındık ve ceviz yiyebiliriz.

-Kırmızı et yerine beyaz et tüketin.

-Yemeklerde pirinç pilavı ve makarna yerine bulgur pilavı tüketin.

-1 öğünde et yemeği varsa diğer öğünde çorba, salata veya sebze yenebilir. Eti sebze içerisinde tüketmek daha az kalori almanızı sağlar.

-Baklagiller hem protein, hem de karbonhidrat içerdiği için karbonhidrat ihtiyacımızı baklagillerden alabiliriz.

-Akşam 7den sonra yemek yiyilmemeli.

-Günde en az 10 bardak su için.

-1 fincan zencefil veya yeşil çay kış diyetinin olmazsa olmaz içeceklerindendir.

Diyetteyken Tatlı Tüketilmeli Mi?

Diyetteyken şeker ihtiyacımızı meyvelerden karşılayabiliriz. Hurma ve sütlü tatlılar tüketebiliriz. Tatlılara tarçın eklersek bu bize tokluk hissi verir. Tarçının metabolizmamızı hızlandırıcı da etkisi bulunmaktadır.