Stres, sağlıksız beslenme, tiroid gibi nedenler, tırnakları güçsüzleştirir ve kırılmalarına neden olur. Genellikle kalsiyum eksikliği, tırnakların soyulmasına sebep olur. Bunu engellemek için, süt, yoğurt, peynir gibi kalsiyum açısından zengin besinler tüketmeniz lazım. Bununla birlikte, vitamin ve mineral deposu sebze ve meyveler de tırnaklarınızı güçlendirir.

Beslenme dışında, güzellik adına yapılan bazı uygulamalar da tırnaklara zarar verir. Örneğin, fazla törpü yapmak, devamlı oje sürmek, takma tırnak kullanmak tırnakları zayıflatır.

TIRNAK GÜÇLENDİRMEK İÇİN ÖNERİLER

• Ucuz ve kalitesiz ojeler yerine, besleyici ojeler tercih edin.
• Oje sürmeden önce tırnaklarınıza mutlaka bir baz uygulayın.
• Tırnaklarınızın hava alabilmesi için devam oje sürmekten kaçının.
• Tırnaklarınızın soyulan katmanlarını koparmayın veya kesmeyin.
• Soyulan tırnaklarınızı yavaşça törpüleyerek pürüzsüz bir görünüm yaratabilirsiniz.
• Elma sirkesi ve suyu karıştırın ve tırnaklarınızı bu karışımın içinde 4-5 dakika bekletin. Bu uygulamayı, haftada en az 2 kez tekrarlayın.

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı kaydırın.