Ağırlık çalışmak kadınların sürekli erteledikleri bir deneyim olmuştur. Oysaki son derece yanlış olan bu düşünce ve korkuya neden olan ekranlarda gördüğümüz erkeklerin benzeri görünümlü kadınlardır. Nedense birçoğumuz ağırlık çalışmaya başladığımızda, hatta düzenli bir şekilde üç beş sene bu çalışmayı devam ettirdiğimizde o kadınlar gibi olacağımız korkusuna düşeriz. Ve o sebeple spor denildiğinde ağırlık çalışmak yerine hep farklı yöntemleri deneriz.

İşte ağırlık çalışmanın kadınlara 5 faydası;

1- Ağırlık çalışmak kalp sağlığınızı güçlendirir. Çünkü size önerilen ve doğru olan ağırlık çalışma programlarına kardiyo dâhildir.

2- Ağırlık çalışmak aslında kendi vücudunuzla bir yarışa girmeniz anlamına gelir. Motivasyonun yüksek olduğu çalışma programlarında siz vücudunuzla yarıştıkça zihniniz kuvvetlenir.

3- Ağırlık çalışmalarının kaslar üzerindeki etkisi bellidir. Yoğun bir strese uğrayan kaslar parçalanır ve çalışmayı sürdürdükçe parçalanan her bir kas kendince güçlenir ve daha kuvvetli ve daha fazla bir şekilde yapılanır.

4- Ağırlık çalışmak kaslarınızı kuvvetlendirir. Ve kaslarınız güçlendiğinde sakatlık riskiniz azalır.

5- Kas yoğunluğunuzun ve gücünüzün artması kalın bir yapıya sahip olmanız demek değildir.

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı doğru kaydırın.