Sanılanın aksine, yemek yedirirken çocuğun dikkatini dağıtmamak, gürültü ve oyalamadan uzak tutmak gerekiyor. Her lokmadan sonra ağzını silmek ise birçok anne babanın ya da çocuğun bakıcısının farkında olmadan yaptığı ama çocuğu huzursuz edip yemekten uzaklaştıran bir yaklaşım! Sandalyesinin masada olmasına ve yemek süresince masada kalmasına dikkat edilmeli. Masaya oturması için eline oyuncak verebilirsiniz ancak yemeye başlayınca oyuncağı mutlaka kaldırın. Masaya oturduktan sonra 15 dakika içinde yemeye başlatın, süreyi 30-35 dakika ile sınırlayarak yemek disiplini oluşturun.

ÇOCUĞUNUZ PROBİYOTİK AĞIRLIKLI BESLENMELİ

Uzmanlar içeriğinde probiyotik barındıran yoğurt gibi besinlerin fazla tüketimi bu hastalıkların önüne geçerek güçlü bağışıklık sistemi için yarar sağlamaktadır. Bunun yanı sıra probiyotiklerin de C vitamini takviyesiyle alınmaları vücudumuza daha büyük bir yarar sağlamakla kalmayıp hastalık sebebiyle kaybettiğimiz vitaminlerin geri alınması işleminde de çok büyük rol oynarlar.

YEMEK YEDİRMEDE ISRARCI OLMAYIN!

Çocuğunuzun yaşına, büyüme ve gelişme özelliklerine uygun kıvamdaki besinleri verin. Bir sebzeyi yemeyince o anda ısrarcı olmayın ama hemen pes etmeyin. Sevmediği sebzeleri belirli aralıklarla farklı şekillerde hazırlayarak, hoşuna gideceği sunumlarla masaya getirin. Farklı lezzetler yaratın. Tükettiği besin miktarı kadar yeni gıdalara alışması da önemlidir.