Egzersiz çalışmalarından yürümek, yüzmek, koşmak, bisiklete binmek ve interval bisiklet çalışması aynı anda hem kalori yakmanıza hem de kalçalarınızın sertleşmesine engel olan yağ katmanını eritmenize yardımcı olur.

Kalçalarınızı istediğiniz gibi şekillendirebilmek için bacaklarınızdaki büyük kas gruplarından ziyade küçük kas gruplarının çalışmalarını sağlamalısınız. Şekilli bir vücuda sahip olmak için yalnızca egzersiz yapmak yeterli olmayacaktır, bu çabalarınızı sağlıklı bir beslenme biçimi ve egzersiz programıyla da desteklemeniz gerekmektedir.

Dizleriniz ve dirsekleriniz üstünde dengede durarak başlayın. Bu noktada bir bacağınızı arkaya uzatarak estnetin. Bu bacağı, bükmeden düz bir şekilde poponuzdan yukarı kaldırmaya odaklanın ve bacağınızı yavaşça yerden yukarı kaldırın. Bacağınız ve gövdeniz çapraz bir çizgiyi andıran düz bir hizada olmalı. 

Hareketi yavaşça yapabilir ve her tekrarda bacağınızı yukarda birkaç saniye bekletebilirisniz. Bu hareket küçük ve kontrollü bir harekettir. Eğer bacağınızı fazla yukarı kaldırırsanız kalça kaslarınız yerine sırt kaslarınızı çalıştırmış olursunuz. Bu hareketin faydalı olabilmesi için yukarı kaldırdığını bacağınızı gövdenizin yüksekliğinden daha fazla havaya kaldırmayın.