İlginç fotoğraflar, enteresan fotoğraflar, fotoğraf çekimi, sosyal medya fotoğrafları galerimizde.
Aslında hiç bir şeyin fotoğrafta göründüğü gibi olmadığı 15 kare
İlk bakışta hiç birşey anlayamayacığınız ilginç fotoğraflar.
Fotoğraf çekmek tamamen doğru zamanlama, ışık ve mekan gerektiren bir iş. bazen çektiğimiz fotoğraflar bir şaheser olurken bazen ise işte böyle sosyal medyanın diline düşüyor.
Bu fotoğraflarda öyle anlarda öyle kareler yakalanmış ki, ilk bakışta katiyen anlaşılmaz türden. i. işte farklı açılardan çekildikleri için tekrar tekrar bakmanızı gerektirecek o kareler...
Kaliteli fotoğraf çekmenin püf noktaları
Çektiğiniz obje, fotoğrafın tam ortasında değilse net bir fotoğraf elde edebilmek için odağı kilitlemeniz gerekir. otomatik odaklı fotoğraf makinelerinin çoğu fotoğrafın merkezinde ne varsa ona odaklanır. ancak fotoğraf kalitesini artırmak için çoğu zaman çektiğiniz nesneyi tam ortadan hafif yana kaydırmanız gerekir.
Bulanık bir fotoğraf çekmek istemiyorsanız, önce çektiğiniz nesne tam ortadayken odağı kilitlemeli, ardından da nesne ortadan yana kayacak şekilde kompozisyonu değiştirmelisiniz.
Odağı genellikle üç adımda kilitleyebilirsiniz. önce, nesneyi tam ortaya yerleştirin ve deklanşörü yarım basılı halde tutun. ikinci olarak, deklanşör hâlâ yarım basılı halde makinenizi oynatarak nesneyi ortadan yana kaydırın. üçüncü ve son olarak, fotoğrafı çekmek için deklanşöre tam olarak basın.
Flaş kullanılırken yapılan en yaygın hata, flaşın etki mesafesi dışındaki nesneleri çekmektir. bu neden yanlıştır? çünkü flaşın tesir mesafesinin uzağından çekilen fotoğraflar karanlık olacaktır. birçok fotoğraf makinesinde flaşın maksimum tesirli olacağı mesafe 4,5 metreden (yaklaşık 5 adım) daha kısadır.
Sizin makinenizin flaş etki mesafesi nedir? makinenizin kullanım kılavuzuna bakın. bulamadınız mı? o zaman işi şansa bırakmayın. çekeceğiniz nesneden 3 metreden daha fazla uzaklaşmayın.
Fotoğrafını çektiğiniz nesneden sonra fotoğrafın en önemli unsuru ışıktır. ışık, çektiğiniz fotoğraftaki her şeyin görünümünü etkiler. anneannenizi çekerken, yandan vuran parlak gün ışığı kırışıklıkları belirginleştirir. oysa bulutlu bir günün loş ışığı aynı kırışıklıkları gizler.
Çektiğiniz nesne üzerine fazla ışık düşmesini istemiyor musunuz? o halde ya kendiniz yer değiştirin ya da çektiğiniz nesnenin yerini değiştirin. manzara fotoğrafı çekerken, ışığın kavun içine çaldığı ve bütün arazi boyunca uzanıp gittiği sabahın erken ya da akşamın geç saatlerini deneyin.
Fotoğraf makineniz dikey duramıyor mu? dikey fotoğraf çekmek için yana doğru hiç yatırmadıysanız elbette duramaz. dikey bir fotoğrafta her tür nesne daha iyi görünür. sarp kayalar üzerindeki bir deniz fenerinden sultanahmet camisinin minaresine, bahçede zıplayıp duran 4 yaşındaki yeğeninize kadar her şey. o halde bundan sonraki denemenizde fotoğraf makinenizi yana yatırıp dikey bir iki resim çekmeye özen gösterin.
Fotoğraf çekerken denetim sizde olsun; fotoğrafların kalitesinin ne kadar arttığını siz de görün. yalnızca bir fotoğrafçı gibi değil, bir film yönetmeni gibi hareket edin. film yönetmeni her şeyi kontrolünde tutan kişidir.
Bu, belki de diğer bütün maddelerin toplamı olan bir konu. düşünerek çekilen pozlar hem fotoğrafçılık birikimini artırır, hem bu çekimlerin tecrübî yorumlarını yapmayı sağlar, hem de zaman ve enerji maliyetlerini düşürür. fotoğrafçılığı “rastgele çekim” havasında değil de, “düşünerek çekim” havasında yapmanız, size ve çektiğiniz karelere çok şey katacaktır…
Sahnenin tam ortası, gösteri yapan kişi için bulunmaz bir yerdir. ancak, fotoğraf karenizin tam ortası için aynı şeyi söylemek doğru değil. çektiğiniz nesneyi fotoğraf karesinin tam ortasından hafif yana kaydırarak, fotoğrafınıza hayat verin. vizörünüzde karelerden oluşan bir oyun tahtası olduğunu farzedin. fotoğrafını çektiğiniz nesneyi tahtadaki karelerden birine yerleştirin ve deklanşöre öyle basın.
Fotoğrafını çektiğiniz nesne arabadan daha küçük bir objeyse, deklanşöre basmadan bir, iki adım yaklaşıp zoom (zum) kullanın. maksadınız fotoğraf karesini fotoğrafını çektiğiniz objeyle doldurmak olmalı.
Yakın çekimle, kalkmış bir kaş ya da serpiştirilmiş çiller gibi anlam katacak ifadeler yakalayabilirsiniz.