İnternetin son zamanlarda en büyük dolandırıcılık hilelerinden biri de 'istem dışı abonelik'. Bu sözü edilen hilenin senelerdin birçok bireyin cebini boşaltması ve şikayet sayısının çoğalması üzerine Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu harekete geçmeye başladı. BTK, abonelikler için tüketicinin onay şartı sistemine getirdi.

HİLENİN HEDEFİ NASIL OLUYORUZ?

Kullanıcı, internet ortamında bir araştırma yaptığı esnada önünde bu hileli siteler yer almaya başlıyor. Sitelerin alan isimleri araştırılmakta olan konu ile alakalı olduğundan kullanıcı şüphe etmiyor ve siteye giriyor. Siteye girdiğinde ise önüne reklamlara benzeyen bir pencere açılıyor. Hedefine ulaşmak isteyen internet kullanıcısı bunu reklam zannetmekte ve pencereden çıkmak için kapatmak için 'onay' seçeneğine tıklıyor. Bu saatten sonra da hileli sitenin hedefi oluyor, ücretini bilmeyerek abone olmuş oluyor.

ANINDA ABONE OLUYORUZ

Adı geçen hileli siteler vatandaşların dikkatsizliklerinden faydalanıyor. Üstelik 'spor paketi, bilinmeyen numaralar' gibi vatandaşa söyledikleri içeriği de vermiyorlar.

TAHSİLATI ARTIK GSM OPERATÖRÜ YAPACAK

Diğer taraftan yaşanan herhangi bir sıkıntıda tüketicinin şikayetlerini ileteceği bir görevli bulamazsa, sorumluluk ücretinin tahsili işletmeciye, yani GSM operatörüne geçti.