ASELSAN ile TAI/Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ'nin (TUSAŞ) çıkışını devam ettirdiği listeye, ROKETSAN bu yıl ilk kez 98. sıradan giriş yaptı.

Yenilikçi ve özgün ürünlerle alanında rekabet gücünü ve ekonomik büyüklüklerini güçlendirmeyi planlayan yerli savunma sanayisi firmaları, kazandıkları başarıları uluslararası değerlendirmelerde de destekliyor.

ASELSAN BU YIL 57. SIRADA

Listeye 2006 verileriyle 93. sıradan giriş yapan, geçtiğimiz sene 58. sırada yer alan ASELSAN, bu sene 57. sıraya çıkış yaptı. Yurt içinde ve yurt dışında üstlendiği projelerle performansını güçlendiren ASELSAN, 2015'te 1 milyar 26 milyon dolar olan cirosunu, geçen sene yüzde 17 yükselterek 1 milyar 195 milyon dolara kadar çıkarmayı başardı.

ASELSAN, bu başarıyı askeri ve sivil haberleşme sistemleri, radar ve elektronik harp sistemleri, elektro-optik sistemler, aviyonik sistemler, savunma ve silah sistemleri, komuta kontrol sistemleri, deniz sistemleri gibi alanlarda Ar-Ge'ye dayalı geliştirdiği ürün ve çözümlerle birlikte başardı.

TAI/TUSAŞ 61'İNCİLİĞE YÜKSELDİ

ANKA insansız hava aracı, ATAK helikopteri ve HÜRKUŞ gibi yerli tasarım projelerini üreten, Boeing, Airbus, Lockheed Martin, Northrop Grumman, Bombardier ve Leonardo gibi lider uçak sanayi firmaları için hazırlıklar yapan TAI/TUSAŞ ise 2011 verileriyle listeye ilk defa 83. sıradan girdi. Şirket, 2015'te 886 milyon dolara ulaşan cirosunu, geçen sene yüzde 22 artırarak 1 milyar 84 milyon dolara yükseltti. Bu başarı ile TAI/TUSAŞ'ın Defense News Top 100'deki sıralaması 72'ncilikten 61'inciliğe yükseldi.

ROKETSAN'IN BAŞARISI ODAK NOKTASI OLDU

"Roket ve füze sistemlerinde lider kuruluş olma" vizyonuyla çalışmalar yapan ROKETSAN da bu hedefe yenilikçi ve özgün ürünlerle ulaşmak için gösterdiği emeklerin karşılığını aldı. ROKETSAN, geçen yıl 364 milyon dolar ciroyla listeye ilk kez 98. sıradan giriş yaptı.

Yakın dönemde elde ettiği güçle bu başarının belirtilerini veren ROKETSAN, son 12-13 senede ciro olarak yaklaşık 8 kat gelişti. Ciroda ihracatın payı senelere göre değişmekle birlikte son 3 yılın ortalaması yüzde 50'ye ulaştı. Şirket uzun vadede ihracatın en az yüzde 25-30 bandında olmasını planlıyor.