TUSAŞ’ın mühendisleri aracılığıyla yapılan ve tasarlanan ayrıca birden çok Türk malı alt yüklenici şirketinin de yer aldığı Türk İnsansız Hava Aracı Anka'nın görüntüleri ortaya çıkarıldı.

ORTA İRTİFADA UZUN HAVADA KALIŞ

Akşam ve sabah, kötü hava şartlarının da dahil, keşif, gözetlemesi, sabit ve hareketli hedef tespiti, teşhisi, tanımlaması ayrıca takip amaçlı gerçek zamanlı ekran bilgisine yönelik görevlerini geliştirmek olan ANKA makinası Orta irtifada uzun havada kalışı MALE İHA programı, Elektro Optik Gündüz Kamera EO Day TV, Gündüz EO – Electro Optic, Kızılötesi IR-InfraRed Lazer Mesafe Bulucu LRF - Ladser Range Finder, Lazer İşaretleyici LD - Laser Designator ve Spotter ile SAR ve MTI – ISAR yararlı yükleri taşıma görevi üstlendi.

GEÇTİĞİMİZ GÜNLERDE TSK'YA 23. ATAK VERİLMİŞTİ

İlk imalatı yapılan ATAK'TAN sonra geliştirmelere ve üzerinde çalışmalara sürekli devam ediliyor. Bu kapsamda 21. ATAK helikopterinin teslimi yapıldığı esnada açıklamalarda bulunan Savunma Sanayii Müsteşarı İsmail Demir, her programın geliştiğini ve güncellendiğini, ilk teslim edilen T 129 nolu ATAK helikopteri ile 21'incisi birbirinden çok farklı olduğu ifadelerini dile getimişti.
Milli helikopterimiz ATAK; aynı anda 8 adet güdümlü olarak anti tank füzesi MIZRAK’ı, 12 adet güdümlü CİRİT’i, 2 adet STINGER’ı ve 500 adet top mermisi ile görev yaparak Mehmetçiğe büyük katkı sağlıyor.
İki mürettebatlı olan ATAK helikopteri, her biri 1.360 hp kuvvetinde olan 2 adet LHTEC CTS800 4A Turbo shaft motoru bulunmakta. En fazla 288 km - saat hıza ulaşabilen ATAK helikopterinin maksimum kalkış hacimi ise 5 bin kilogram. Menzili ise 556 kilometre.