Şekerli Mamul Sanayicileri Derneği Başkanı Şemsi Kopuz, basın mensuplarına verdiği demeçte, Ülkemizde geçen sene 4,6 milyar TL’lik satışa ulaşan şekerli ve çikolatalı ürünler pazarın, bu yıl yüzde 10 genişlemesine beklenildiğinin söyledi.

ŞEKERDEN 2.3 MİLYAR TL İHRACAT

Sözü geçen rakamın 2,3 milyar TL’sini sektörün ihracatında oluştuğunu söyleyen Şemsi Kopuz, Türk gıda sektörünün geneline baktığımızda şekerli ürün sektörünün önemli bir yükseltici rolü olduğunu söyledi.
Kopuz, "Aksi takdirde toplam gıda dışa satımı hakkında nereden baksanız yüzde 10'u şekerli ürün sanayi kuruluşları tarafından gerçekleştirilebiliyor." dile getirdi.

SENELİ KİŞİ BAŞI 2.1 KİLO ŞEKER

Ramazan Bayramı ile Kurban Bayramı'nın şekerli ürün sektörünün yıllık satışının önemli bir bölümünde uygulandığı dönemler olduğuna hedef gösteren Kopuz, sözlerine şöyle devam etti:
"Bayram’da sektöre bakarsak daha canlı geçiyor. Genellikle ön plana çıkan şeker ve çikolata satışlarının bayram dönemlerinde 500 milyon TL etrafında seyrediyor. Bu paranın neredeyse yüzde 50’si, yani 250 milyon TL’lik bölümü bayram şekeri ücretini meydana getiriyor.”
Bayram şekerini en fazla Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri satın alıyor.