Yalova ve Altınova Tersane Girişimcileri Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi Yönetim Kurulu Başkanvekili Orhan Gülcek, Anadolu Ajansı basın mensuplarına yaptığı açıklamada, Türkiye'nin gemi inşaatı iş alanında 2005'te yıldızının parladığını ve özellik ile tanker imalatında marka haline geldiğini belirtti.

Buna karşılık olarak, 2008'de küresel krizin sonrasında kuru yük gemisinin, tanker ya da konteyner gemilerinin fazla ihtiyaç kalmadı, iş alanının bambaşka bir bölgeye gittiğini söyleyen Orhan Gülcek, sadece özel işlere bakılmasının zorunda olduklarını belirtti.

Orhan Gülcek, petrol ücretlerinde hareketliliğinin özel planlar etkilediğinin dikkatini çekti, "Petrol ücretleri 80 ile 100 dolarlara çıkmış olduğu vakitler, petrol çıkarılmasında yardımcı olan gemilerin, sismik araştırma gemisi, petrol platformlarına hizmet sunan gemiler, sadece bu cins gemiler yapmaktaydık.”

80 İLE 85 GEMİ YAPILACAK

Kuzey devletlerinde özel nedenli olarak feribot seferlerinin eskimesi ve bundan sonra çevreye verilecek önemin yükselmesinden dolayı daha çevreci bir feribot talebinin hız kazandığına da değinen Orhan Gülcek, şu konuşmayı yaptı:

"Akülü feribot yapılmakta ülkemizde. Çok büyük bir gelişmedir. Yalnızca akü ile giden feribot yapılmakta. Hibrit feribotlar yapımına devam ediliyor. Bu kapsam altında 80 ile 85 gemi inşa edilecek.” dedi