Amerika Birleşik Devletleri'nden dünyaya açılan restoran zinciri McDonald's'ın, olimpiyat oyunlarının reklamlarından çıktığını duyurdu.

3 SENE KALMASINA RAĞMEN SPONSORLUKTAN ÇIKTI

Uluslararası Olimpiyat Komitesinden yapılan bildiride, McDonald's'ın, olimpiyat oyunlarındaki reklam sözleşmesinin bitimine 3 sene kalmasına rağmen anlaşmayı sona erdirdiği bildirildi.
IOC ile McDonald's'ın konu içerisinde karşılıklı anlaşmanın varıldığı bilgisine yer bulan bildiride, McDonald's'ın ayrı iş önceliklerine kuvvetlendirmek istediği kaydedildi.

KIŞ OLİMPİYATLARINA SPONSORLUK EDECEK

Öte yandan, McDonald's'ın 2018 Şubat'ta Güney Kore'de yapılacak 2018 PyeongChang Kış Olimpiyat Oyunları'na reklam yapacağı belirtildi.

İlk kez 1976'da Kanada'nın Montreal kentinde düzenlenen Yaz Olimpiyat Oyunları'na reklam veren McDonald's, 2012'de olimpiyat oyunları reklamları için 8 sene daha anlaşması vardı.
McDonald's ile son dönemlerde olimpiyat oyunlarından farklılaşan reklamlarına bir yenisi daha eklenmiş oldu.

HİLTON OTELDE SPONSORLUĞUNA SON VERMİŞTİ

Küresel oteller zinciri Hilton Otel, Amerika Birleşik Devletleri’ne ait telekomünikasyon şirketi AT&T ve yatırım bankacılığının önemli kurumlarından Citigroup, olimpiyat oyunlarındaki ayrı reklamların son zamanlarda son vermişti.
Bildiride, kar amacı olmayan IOC'un elde ettiği kazançları yüzde 90'ını uluslararası anlamda sporculara ve spor organizasyonlarına boşalttığı dikkat çekti, bu ücretin günde ortalama 3.25 milyon dolara yani yaklaşık 11 milyon 400 bin TL’ye denk geldiği söylendi