Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kanal İstanbul projesi de dışında olmak üzere dev yatırımlarda kullanılması "katkı payı" modeli gündemine taşındığını bildirdi, Ahmet Arslan, "Yatırım tarafından bir kısmını ülke tarafından, geri kalanı ise özel şirketler öder ya da tamamlar. Tamamı özel şirketlerce finanse edilmiyorsa bu model hayata geçirilebilir." dedi.

GAZETECİLERLE İFTARDA BULUŞTU

Gazetecilerle dün akşam iftarda bir araya gelen Bakan Arslan, Kanal İstanbul ve geri dönüşü uzun seneler alan demiryolu planlardan "katkı payı" modeli uygulanabileceği düşündüklerini belirtti.

Bakan Arslan, geri dönüşü 20 seneyi aşan yap işlet ve devret projelerinde özel şirketlerin uzun zamanlı kredi bulması için mümkün olduğunu düşünmediklerini söyleyerek, "Bir kısmı devlet diğer kalan kısmı ise özel şirket yapar ya da parasını öder." dile getirdi.

KATKI PAYI ARTABİLİR

Bakan Arslan, "40 sene sonra geri dönecek olan bir yatırımın finansman bulmak maksadıyla 15 - 20 sene olması gerekiyor ise, devletin 20 seneye düşecek şekilde kalan kısmı karşılanması gerektiğini ve planın geri döndürülmesi için 50 seneyse, devletin katkı payı daha çok artırılmalı.” söyledi.