Çanakkale 1915 Köprüsü ve bağlantı yolları için, en düşük teklifi Güney Koreli Daelim Group, Limak, SK ve Yapı Merkezi’nin ortaklığı verdi. Proje için toplam 10 milyar 354 milyon 576 bin 202 TL’lik yatırım öngören ortaklık, 5.5 yıllık yapım süresi dahil toplam süre 16 yıl 2 ay 12 günlük süre için işletim hakkına teklif etti. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, ihalenin yapılacak teknik değerlendirmenin ardından netleşeceğini söyledi. Arslan, “Verilen teklifler de süreler yapım ve işletme dahil 16 yıl ile 18 yıl arasında değişiyor” dedi. İhalede, döviz kuru yerine TL olarak teklifler toplandı. Bakan Arslan, Çanakkale Köprüsü için verilen diğer 3 teklifi şöyle açıkladı:

- Japon IHI Corporation, Itochu, Join, Japon Express Way, Makyol ve Nurol ortaklığı 10 milyar 494 milyon 574 bin 500 TL’lik proje bedeli ve toplam 17 yıl 10 ay 24 gün,

- Cengiz-Kolin İnşaat ve Çinli China Road and Bridge Corporation’ın ortaklığı 10 milyar 324 milyon TL ve 18 yıl 8 ay 19 gün,

- 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu’nun üstlenicisi IC İçtaş ve İtalyan Astaldi ortaklığı da 11 milyar 575 milyon 960 bin TL ve 18 yıl 5 ay 15 gün.

Arslan, tekliflerin kendi çalışmalarıyla çakıştığını belirtirken, “Komisyon teknik ve ayrıntılı çalışmalarını yapıp herhangi bir aksaklık yoksa en düşük süreyi veren grupla sözleşmeyi imzalayacağız. Sonuçtan mutluyuz ve memnunuz” dedi.  Arslan’a, açıklanan 15 Euro+KDV’lik köprü geçiş ücretinin değiştirilip değiştirilmediği de soruldu. Arslan bu soruya söz konusu rakamların ihale şartnamesinde yer aldığı yanıtını verdi.

2023 METRE OLACAK

Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle hayata geçirilecek köprünün ayak açıklığının 2023 metre olması bekleniyor. Köprünün dünyanın en uzun köprüsü olan Hyogo’daki Akashi Boğazı Köprüsünü (Akashi Kaikyo Bridge) geride bırakması bekleniyor ve Cumhuriyetin 100. yılında faaliyete geçecek. Çanakkale Köprüsü güzergahı Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe-Balıkesir olarak çizildi.