Gün geçmiyor ki dolandırıcılar halkı kandırmak için yeni bir yöntem bulmaya dursun. Türkiye Bankalar Birliği (TBB), yeni bir dolandırıcılık taktiği ile ilgili halka uyarılarda bulundu. Ve dolandırıcılara karşı önlem almaları gerektiği vurgulandı.

Uyarılara göre, banka görevlisiymiş gibi arayan dolandırıcılar promosyon vereceğini veya para iadesi yapılacağı bahanesiyle müşterileri sesli cevap sistemine aktararak kart bilgilerini almakta. Bu sistem üzerinden kişilerden elektronik olarak onay da alan dolandırıcılar itiraz haklarını da kısıtlamış olmakta.

SAHTE İNTERNET SİTELERİ

Dolandırıcıların yaptığı aramaların ve işlemlerin bankaların sistemleri üzerinden gerçekleştirildiği izlenimi verildiğine dikkat çekilen açıklamada, müşterilerin, bankalara ait olmayan sahte internet sitelerine veya bilgi işlem sistemlerine yönlendirildiği vurgulandı. Açıklamada şu uyarılar yapıldı:

GÖRÜŞMEYİ HEMEN SONLANDIRIN

Müşteriler kişisel bilgilerini, parolalarını, banka tarafından telefonlarına gönderilen şifreleri; telefonda sözlü olarak, tuşlayarak ya da farklı bir yolla asla paylaşmasın, yönlendirildikleri internet sitelerinin bankalarına ait olduğunu kontrol etsinler. Şüphe oluşması durumunda görüşme sonlandırılsın ve hızlıca bankaya bilgi verilsin.

ŞİFRELERİ PAYLAŞMAYIN

Kişisel bilgiler, parolalar ve cep telefonuna gönderilen şifrelerin paylaşılmaması, olası bir dolandırıcılık olayına maruz kalınmaması bakımından büyük önem taşımakta.