Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’na bankalar ile ilgili geçtiğimiz sene 54 bin 169 şikayette bulunuldu. 2015 senesinde BDDK'ya atılan şikayet rakamları 35 bin 70 adet. Şikayet rakamlarının geçtiğimiz seneye göre yaklaşık yüzde 54 yükselerek. Şikayetlerin yüzde 41.5'u internet üstünden gerçekleştirildi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi ile Başbakanlık İletişim Merkezi'nden gelen şikâyetler BDDK'ya iletilen şikâyetlerden ayrı tutuldu. CİMER ve BİMER'e gönderilen şikayetlerin aşağı yukarı yüzde 30'u Bank Asya'nın tasfiye aşamasına yönelik oluşturuldu. BDDK'ya direkt yapılan şikayetlerde ise kredi ile ilgili sıkıntılar sıralamada birincilikte yer buldu. BDDK'ya yapılan şikayetler sonucuyla bankalara 2 milyon 547 bin TL’lik idari para cezası verildi.

ŞİKAYETLERDE İLK SIRAYI KREDİ YER ALDI

BDDK'nın geçen senenin etkinlik analizinde finansal tüketicinin korunmasına yönelik bilgiler yer edindi. CİMER ile BİMER'e gelen şikayetler dışında direkt olarak BDDK'ya gelen şikayetlerin dağılımının analizinin bulunduğu raporda, en fazla şikâyet kredilerle ilgili geldi.

ŞİKAYETLERİN DAĞILIMI

Şikayet dağılımları ise şöyle belirtildi:

-Krediler ile ilgili 10.737 şikayet.

-Faiz, ücret, masraf ve komisyon tutarları ile ilgili 2.325 şikayet.

-Bilgi/belge taleplerine ilişkin sorunlar ile ilgili 314 şikayet.

-Kredinin erken ödenmesi/yapılandırılmasına ilişkin sorunlar ile ilgili 3.135 şikayet.

-Diğer konulardan 4.963 şikayet.