Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü projesine şu ortak girişim grupları teklif verdi: Daelim-Limak-SK-Yapı Merkezi; İhi-Itochu-Join-Makyol-Nurol-Japan Expressway; Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-CRBC; İC İçtaş-Astaldi olarak belirlendi.

İhale komisyonuna başkanlık eden Karayolları Genel Müdür Yardımcısı Sefer Tırman ihale için 11 yabancı, 13 de yerli şirketin şartname satın aldığını belirtti.

MALİYETİ 10 MİLYAR LİRA

İki yönü de üç şeritli inşa edilecek köprü ve otoyolun 5.5 yılda tamamlanması öngörülüyor. Başbakan Binali Yıldırım, köprünün finans maliyetinin 10 milyar lira olduğunu açıklamıştı.

24 FİRMA ŞARTNAME ALMIŞTI

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan dün yaptığı açıklamada "1915 Çanakkale Köprüsü ihalesi icin 24 firma şartname aldı. Neredeyse yarı yarıya yabancı, Türk firmalar var, Çinliler, Japonlar, Koreliler, İtalyanlar, gerek ülkemizde gerek yurt dışında iş yapmış çok büyük firmalar var. Şartname satın alanların öngörüleriyle hareket edersek, 4-5 grubun teklif vereceğini düşünüyoruz, daha da artabilir. Yarın teklifleri alacağız." açıklamasında bulunmuştu.

2023'TE AÇILMASI PLANLANIYOR

Çanakkale Köprüsü, 2 bin 23 metre orta açıklıkla dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprü ayakları arasındaki mesafe 2 bin 23 metre olacak. Köprü üzerinde 2x3 taşıt şeridi bulunacak. Köprünün Cumhuriyet’in 100’üncü yılı olan 2023 yılında açılması planlanıyor.

Marmara Otoyol Ringi, Osmangazi Köprüsü’nün yer aldığı İstanbul- İzmir Otoyolu, 3. köprünün yer aldığı Kuzey Marmara Otoyolu ve Kınalı-Tekirdağ Çanakkale- BalıkesirOtoyolu projelerinin gerçekleştirilmesiyle hayata geçirilecek. Ring projesi, Çanakkale Boğazı’na kurulacak köprüyle tamamlanacak.

Marmara Otoyol Ringi’nin iki ayağı İstanbul-İzmir ve Kuzey Marmara otoyollarının yapımı sürüyor. Projenin üçüncü ayağı Kınalı- Tekirdağ Çanakkale- Balıkesir Otoyolu olacak.

 

Kaynak: Hürriyet.com.tr